Is dit nou een aardbeving??? - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Suzanne - WaarBenJij.nu Is dit nou een aardbeving??? - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Suzanne - WaarBenJij.nu

Is dit nou een aardbeving???

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 November 2014 | Nieuw Zeeland, Ohope Beach

“Oooooh, dus dit is nou een aardbeving?” Vanmorgen om half 12 dacht ik eerst dat ik zelf misselijk en duizelig werd, maar nee de rest bleek het ook te voelen. Een aardbeving dus, waarbij de aarde duidelijk trilde en beefde, maar er verder weinig gebeurde en er niets omviel. En wat doe je dan na zo’n aardbeving? Op internet opzoeken wat er precies aan de hand is, en net als blijkbaar duizenden andere Nieuw Zeelanders invullen dat je de schok gevoeld heb, er geen dingen van de muur zijn gevallen en dat het internet (duidelijk) niet uitgevallen is.
Zo begon vandaag nou mijn week ;) Ook weer eens anders dan anders.
Het is verder nog steeds erg gezellig in NZ. Ik heb vrijdag het SEH gedeelte van mijn co-schap afgesloten en ben vandaag begonnen op de afdeling. Weer even opnieuw aftasten wat de gang van zaken is (Toen ik met mijn pasje de afdeling opging was de eerste begroeting ‘Hoe kom jij hier binnen?!’) Maar behalve deze chagrijnige hoofdzuster is iedereen aardig en behulpzaam.
De weekenden worden voornamelijk ingevuld door spontaan gemaakte plannen . Zo was het vorige week zaterdag mooi weer, dus belde een andere student op of ik zin had de dag samen door te brengen, zijn paar uur gaan wandelen, toen lekker ijsje eten en jurkjes shoppen!
Vorige week heb ik ook mijn eerste surfles gehad, en warempel lukte het nog best aardig ook! Een van de arts assistenten heeft aangeboden dat ik haar surfbord en wetsuit mag lenen, hoop dat dat doorgaat!
Afgelopen weekend was het plan om naar White Island te gaan, maar het was te winderig. Dus wilde we gaan mountainbiken (ze verhuren geen mountainbikes in Whakatane…) dus werd het wandelen, gevolgd door een filmmarathon van hunger games 1 en 2, en dan komende week in de bioscoop deel 3 kijken. Gisteren was er een afscheidsbbq omdat de helft van de arts assistenten gaat vertrekken, heel jammer want dat zijn net degene met wie ik veel omga. Maar het pluspunt is dat ik ze dan allemaal op moet gaan zoeken in de andere plaatsen waar ze gaan werken ;)
Voor mijn week in Australië in januari heb ik nu ook al afgesproken een van de andere studenten dan op te zoeken die dan toevallig jarig is!
Op de bbq heb ik geprobeerd uit te leggen wat Sinterklaas is en dat de intocht die dag was, maar dat vonden ze allemaal toch wel heel raar. Ik sta sowieso al bekend om enkele rare Nederlandse gewoontes (ssssscchlippers, sssssscchmakelijk, iedereen in het ziekenhuis blijft aardbeien op brood maar belachelijk vinden, en betalen voor je water in een restaurant???) En al pas ik me behoorlijk goed aan, gaat links rijden prima, is Engels geen probleem meer en pak ik gewoon mijn glaasje water in het restaurant, die strawberry sandwich blijf ik meenemen!

Liefs van uit het nog steeds (meestal) zonnige Kiwi land!

  • 17 November 2014 - 16:30

    Ellen:

    Ik vind het zo leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Blijf genieten, voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje
    waar je voor water moet betalen en boterhammen met aardbeien zijn
    dikke knuffel

  • 18 November 2014 - 21:24

    Corry Mier:

    Hallo Suzanne, Wat hartstikke leuk dat je in NZ bent en dat je het zo geweldig doet daar.
    Heerlijk he het leven” ondersteboven”.
    Leuk dat je mensen leert kennen die allemaal leuke dingen doen en je daar voor uitnodigen.
    Dat is niet de indruk die ik heb in Nederlandse ziekenhuizen.
    Suzanne ik heb met plezier je reisverslag gelezen en naar je foto,s gekeken Geen aardbevingen op de foto ???

    Meid geniet er van ik doe hetzelfde via jouw verslagen.

    groetjes uit het aardappelland

    Corry

  • 18 November 2014 - 23:34

    Uiltje:

    Lieve baby wat ben ik ontzettend trots op je!! Geniet ervan en dikke kus van mij :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4423

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 06 Februari 2015

Co-schap in Whakatane

Landen bezocht: